29.10.2008

Snø, i slutten av oktober

I går, da jeg satt uvitende på rommet mitt. Begynte det å snø.
Har vært kaldt ganske lenge. Frostrøyk fra trøtte studenter som trasker opp bakken på morgenkvisten. Og så mye som det har regnet i det siste, så er det vel ikke noe annet å forvente, enn at det skulle komme noen snøflak fra himmelen.
det regnet også i går, derfor var jeg sikker på at all snøen var borte til i dag. Men da jeg sto opp i dag, og dro for gardinene mine. var alt som kom ut av munnen min. "NEII!!" Men kledde på meg og gikk ut. Snøen lå tett på bakken. Men på asfalten var det slaps, og vått.
Jeg gruer meg hver morgen til å gå opp bakken til skolen. Den hjelper meg til å våkne, men det er vel det den er godt for. Men snø, gjorde ikke at jeg gledet meg noe mer.
det var glatt. Utrolig glatt. Selv med vintersko.
Jeg er generelt glad i snø, men når det legger seg på asfalten og smelter. Kanskje i tillegg også fryser litt, er jeg ikke så glad i snø allikevel. Is er det verste jeg vet. Alt for mange uhell med blåmerker etter fall. Iskrem derimot, det er noe helt annet. Sjokolade. men nå kom jeg litt utenom temaet her. Men i allefall. I følge kjentfolk som er herfra, så kommer det til å være slik i hele vinter. Føler at jeg allerede gruer meg litt. Men det er jo en del av Volda. Som er blitt en del av livet mitt. Så må leve med det. Ikke alt kan være som en dans på roser. Eller "på rævva på isn"

Snø
Krystaller av vann
Fallende fra himmelen
Hvitt teppe, som ligger over marken
Kaldt, men vakkert
Snøengler
Snølykter
Det er moro med snø

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar