05.11.2008

Vær eller uvær?, det er spørsmålet


Jeg har funnet ut, at Volda, har veldig skiftenede vær.

<---I går da jeg gikk til skolen, var det svalt. Nesten varmt ute.
Himmelen var klar og fin. Selv om det er blitt mørkere. Kunne jeg skimte husene og lysene over hele Volda. Kunne se fergen som gikk over fjorden.
Slik var det fra jeg sto opp, til jeg gikk å la meg.
Ble kanskje litt kjøligere på kvelden, men det er ikke mye.

I dag derimot --->
Våknet jeg til en tåkedekke
t Volda. Som ett teppe, som om Volda hadde blitt pakket inn for dagen. Dotter av tåke som samlet seg. Dannet store klumper med tåke som bare svevde rundt i sentrum og over fjellene. Å når du trodde at tåken hadde lettet. Hadde den bare flyttet seg til en annen plass. Selv med dårlig sikt, selv med litt klam luft, så var det utrolig vakkert å se på.
Det var også litt varmt i været i mårrest da jeg gikk til skolen. Men det skiftet fort utover dagen. Gikk fra å være svalt og behagelig, til bitende kaldt. Bare på noen timer.

Voldas vær veier, er uransakelige, og av og til litt usmakelige.

Tåketeppet ligger tett rundt føttene mine
Holder meg nede til jorden
Når alt jeg ønsker, er å sveve
Mot himmelen
Opp, opp
mot det ukjente
mot skyene
der kan jeg hvile
Sove på en sky
Sveve, langt langt oppe
men tåken holder meg nede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar