19.03.2009

En uke, på lengde med et år

7 dager siden sist jeg skrev. Jeg skulle virkelig skamme meg. skulle jo bli mye flinkere til å blogge, men det har liksom stoppet seg litt. Kan vel kalle det ufrivillig bloggfri, for jeg har rett og slett ikke hatt så mye å skrive om.
Akkurat nå har jeg masse å gjøre på skolen. Så masse at jeg av og til vurderer å bare gi opp. Men, jeg har en samvittighet som slår inn. Ihvertfall de gangene jeg ligger i senga mi på morgenen, og vurderer å skulke skolen. Jeg klarer bare ikke å gjøre det.

Søknaden på jobben er også lagt ut, så jeg skulle i teorien ha skrevet CV. Jeg har det sånn halveis planlagt, og skrevet notater. Men jeg har ikke hatt tid til å gjøre det helt enda. Søkerfristen går ut 4. april. Så jeg må begynne å få rævva i gir.

Følelsen av å ha mye å gjøre, men ikke energien til å gjøre det plager meg. Når det blir for mye, så stopper det seg på en måte selv. Du klarer ikke å tenke på en ting i gangen. Hjernen er så fokusert på massen, at du klarer ikke å jobbe med bare en ting. Men, jeg må si det. Kvelder på uteplassene her i Volda, eller bussturer med latter og gode venner, hjelper på humøret. For, selv om det er mye jeg ikke har gjort, så vet jeg godt, at det er mange fler som har gjort mindre en meg.

Så siden hodet mitt har vært så fullt av tanker i det siste. Så har tiden gått til venner, gåturer, gitarspilling og filmer. Jeg har sett sykt masse filmer den siste tiden. I håp om at en film, er alt jeg trenger for å begynne å jobbe igjen.
Enkelte av filmene har hatt dype meninger og spennende handlinger. Noen av de har vært hysterisk morsomme. Jeg har også sett triste filmer, i håp om at en trist film, er alt som skal tilfor at jeg skal skjønne at jeg egentlig har det ganske bra. For jeg har jo det egentlig ganske fint. Å tenke positivt på alt er bare slitsomt, å innse et nederlag er minst like ille. Men i bunn og grunn så har jeg egentlig ingenting å klage på. For jeg har venner. Gode venner. Både i og utenfor klasserommets fire vegger. Så jeg får bare gjøre det beste uttav det. Verden står jo ikke stille, selv om det virker som at jeg gjør det rett som det er.

Hvordan går det med dere, kjære bloggere?
Er det feil å pynte på CV'en, hva mener dere?

3 kommentarer:

  1. Tusen takk, så utrolig koselig sagt! Jeg har blogget i ca ett år, men begynte på blogg.no igjen for to uker siden da. Så ikke så veldig lenge siden jeg kom igang igjen. Håper du vill følge med meg da! :D

    SvarSlett
  2. SV: I knoow. :-D Ah, elsker photoshop. Men det er IKKE som å lære seg å sykle, for jeg husker nesten ingenting av det! Lenge siden sist jeg hadde det, så alt må læres på nytt føles det ut som. D'oh! :-b

    SvarSlett
  3. Så flott å høre at du blir innspirert :D Jeg lover deg det hardeste er å komme i gang, så blir det bare bedre og bedre for hver gang, lykke til :D

    SvarSlett