30.09.2009

Nå har vi vaska gulvet..


Neida, jeg sang ikke på en julesang. Selv om jeg egentlig gleder meg veldig til snø, kalde kvelder og alt som har med jula å gjøre.

Men jeg har altså vasket og skurt, så nå er kjøkkenet flekkfritt og lukter reint.
Alt som gjenstår nå, er pakking og kanskje soving, og så hjemreise.
Jeg gleder meg.

I sted da jeg var ute og hoppa i vanndammer og var innom butikken en tur. Kjente regnet i ansiktet og ble søkkvåt, innså jeg noe.
Jeg har ikke bare en følelse av at jeg skal hjem. Jeg har en følelse av at jeg skal reise, og aldri komme tilbake. Og den følelsen gjorde meg lykkelig. Jeg var kjempeglad der jeg hoppet rundt i regnet.
Jeg aner ikke hvorfor.
Jeg elsker jo å bo i Volda.
Reiseavstanden til Molde er kort. Butikkene er åpne lengre. Jeg kan reise meg en tur til Moa, eller henge med de gode vennene mine.
Men allikevel er jeg lykkelig over tanken på at, " enn om jeg ikke drar tibake til Volda".

Jeg liker ikke den følelsen.

Jo, åsså vil jeg bare få gratulere mamma med dagen.
Du er best i verden du,
så snill,
så god,
så sterk.
Takk for alle de fine årene, og gleder meg til å oppleve enda fler.
Må si du har gjort en god jobb med oppveksten min.
Jeg endte jo opp med å ha egne meninger, stå på mitt, selvsikker, og ha stå-på-vilje.
Takk for at du har vært og er en så flink mamma.
Jeg er glad i deg
<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar