08.12.2009

Når klokken ringer

Klokken er snart ett.
Jeg sitter på skolen.
I dårlig luft.
Svimmel er jeg.
Lei av å jobbe.
Trist.

Alt jeg vil er å legge meg.
Sove så lenge at når klokken ringer.
Så er jeg ernergisk.
Glad og lykkelig.

Når klokken ringer.
Skal jeg sitte der.
I all evighet og ikke gjøre noe som helst.
Det er drømmen.
Drømmen som blir tråkket på.
Begravd under papirarbeid.
Rapporter og alt som har med eksamen å gjøre.

Hodepinen holder på å ta livet av meg.
Sliten er jeg.
Bare sove, er det jeg klarer å tenke på.
Men nei.
Soving er utelukket om jeg skal rekke å bli ferdig.

Bare jeg kan sove lenge.
uten bekymring.
Bare slappe av.
Bare sove.

Når klokken ringer.
Da er kan jeg være lykkelig!

2 kommentarer:

  1. flinke elien min:)
    skriv flere dikt!

    SvarSlett
  2. Unner deg søvn og hvile. Det vil du også få. Snart :-)) Hold ut!

    SvarSlett