30.10.2008

Sentrumstur, med to gode venner

I dag, da klokka passerte to. Dro jeg, Turi og Yngve ned til sentrum.
Hadde vært på skolen siden klokka 9. Og vi alle følte for å få litt frisk luft, etter at vi hadde pustet inn alt fra tre-støv, bi vox og skokrem. Sentrumsturen var egentlig bare impuls. Da ingen av oss hadde noe særlig lyst til å gå tilbake til hyblene våre. Enten for å gjøre lekser, sove eller spise.
Gikk først til Bunnpris hvor vi kjøpte mat. Satt faktisk ute å spiste. 5 Minusgrader var det sagt at det var i dag. Men å sitte på kaia, i vinden å spise gjorde oss ikke noe. Jeg og Turi spiste faktisk is i tillegg. Det var kaldt, det var godt. Må si det virkelig var verdt det. Og selv om det var kaldt, så tenkte vi ikke noe over det. For vi hadde det så hyggelig.


Vi endte opp med å vandre rundt fra klokka 2 til rundt halv 6. Snakket og flirte, og var sikkert innom alle butikkene som er å finne i Volda. Av og til ett par ganger på hver butikk.

Hva skulle jeg gjort uten slike venner? For å være helt ærlig, så aner jeg ikke. Når du kan vandre rundt, å bare se i butikker. Uten mål og mening. Eller når du glemmer at det er iskaldt ute, fordi du har det så hyggelig. Så skjønner jeg hvorfor mine tanker om å skifte linje og klasse forsvant. Hadde ikke ville bytte bort klassen min for noe. Tanken på at noen av de kommer til å slutte når året er omme, er nesten utenkelig. Men, det er enda litt igjen av året. Ett år jeg skal ta godt vare på.

2 kommentarer: