22.11.2008

Redd for å sove, snøen er skummel


Da var snøen kommet tilbake til Volda igjen. Det som så ut til å bli et slapsete og ekkelt føre. Gikk til å bli ett glatt og ekkelt føre. På 3 dager har det snødd nesten en meter. Jeg tuller ikke. 1 meter med snø. Det er i allefall et par centimeter for masse. Pluss at snøen er skummel i tillegg.

Snøen som ligger på taket og vokser, kan ikke være så grei å bare ligge der. Neijda. Den skal så absolutt falle ned. Rett utenfor vinduet mitt. Hver gang det faller ned, så høres det ut som om noen står å banker på vinduet mitt. Noe som er umulig, i og med at viduet mitt er ganske høyt oppe. Det minner meg om at ,dersom det skal brenne her på Porse, bør det skje når det er snø, slik at jeg har noe å lande i. Dersom det ikke er snø, brenner jeg heller inne. Ja, men tilbake til snøen. Det er skikkelig skummelt. Jeg er mørkeredd og husredd, og når du ligger på rommet, det er mørk og stille. Plutselig så høres det ut som om noen banker på. Da er det, i mine øyne lov til å bli redd. I hele dag har jeg hørt dette. Slik er det enda, blir bare mer og mer som faller. Kommer til å bli en grusom kveld. Det blir skummelt, jeg gruer meg skikkelig.
Kanskje jeg bare skal unngå å sove. Nei, da blir det nok verre. Hjelper sikkert å sove, så lenge jeg ikke våkner av denne skumle snøen.

3 kommentarer:

  1. snøen e like skummel på heltne.. våkna i natt av at ej trudde noken banka på vinduet.. å ej bor jo i 2.etasje!

    SvarSlett
  2. Jeg er sikker på at det er Hufsa som er ute i snøen og skremmer deg, i såfall må du passe på :s Hun er jo skitskummel! Gjør som mummi-mamma og legg ut noen fine skjell til henne, da slutter hun sikkert å plage deg :)
    Hilsen Cornelia!

    SvarSlett