24.01.2009

Dei mjuke ord til hjarta gjekk

"Den fyrste song eg høyra fekk,
var mor sin song ved vogga.
Dei mjuke ord til hjarta gjekk.
Dei kunne gråten stogga."

Akkurat for øyeblikket er det denne sangen jeg spiller på gitar.
Jeg skal spille og synge den til babyen til besteveninna mi.
Når den lille hjerteknuseren kommer til verden, en gang i Juni.
Jeg gleder meg.

Jeg må ærlig inrømme, at dette er den fineste sangen jeg kan huske fra jeg var liten.
I tillegg til at den minner meg om hvor heldig jeg er, som har en så snill mamma som jeg har.
Som orker å lete igjennom kjempemange esker, for å finne sangboken.
Bare for å skrive ned akkordene på sangen for meg.

Like moro hver gang jeg ringer hjem.
" Ja, hva er det du skal ha sendt til Volda nå da?"
eller
" Ja, jeg visste du ikke ringte bare for å spørre hvordan været er"
Å hver gang, sender hun det jeg spørr om.
Eller gjør det jeg spørr henne om.
Mamma er snill.
<3

Hva er din favorittsang,fra da du var liten?

10 kommentarer:

  1. fiine fine teksten! bare siden du spurte så var jeg veldig glad i marys bochild, og lykkeliten

    SvarSlett
  2. så fine sanger :) Lykkeliten og sov du vesle spire ung. Var sangene til lillebroren min.

    SvarSlett
  3. Hei!:)Tusen takk for det. Jeg har blogget straks ett år tror jeg. Siden februar i fjor.

    OG ja det er virkelig lov å trøstespise!

    SvarSlett
  4. SV: tusen takk, det var kjekt å høre =) Jeg er ganske ny i bloggverden...litt over 1mnd men trives utrolig godt med det. Ettersom jeg har bodd mye i utlandet har jeg skrevet felles oppdaterings mailer, men føler en blogg blir rettet mer mot hva jeg vil si og formidle =) Lotus Touts levereglene er veldig viktige, jeg prøver så godt å leve opp til de, og "den gyllne regel". =)

    SvarSlett
  5. Haha jeg vet ikke om jeg burde si takk? Hørtes ut som det var ironisk og at jeg egentlig er grusomt kjedelig?

    SvarSlett
  6. åå, tusen takk!:) Det er utrolig koslig å høre<3 TAKK

    SvarSlett
  7. jeg har mange favorittbarnesanger, men kommer ikke på mange i farten.
    sv: takk (: jeg har holdt på ei stund ja, men det er først i det siste jeg har blitt fornøyd. før var det bare sånn random-kjedelig-blogg. ehe, hvis du skjønner.
    fin blogg (:

    SvarSlett
  8. Den fyrste song må absolutt vere min yndlingssong fra barndommen! Hugsa bestemor allti song den te meg då eg va liten!

    Sv: Fekk ikkje komt meg på konsert eg heller! Var 18 på alle i nærheten:/ hmm... har så mange yndlingssonga! Men nåken av dei må ver: I dont fit, Highway of ligts, Sail Away, Seven seconds, Majesty, Madrugada og Valley of deception

    SvarSlett