03.01.2009

Starten på det nye året


Med et smell, eller to, kom det nye året.
Bare sånn plutselig, skiftet vi kalendere og begynte og skrive 09 istede for 08.
Vet ikke helt hvor det ble av 2008. Det året har gått skikkelig fort.
Merkelig, at etter at du har stappet i deg julemat og åpnet pakker. Sovet lenge og bare slappet av. Så kommer det en dag. Og når klokken da passerer 12, så er vi i et helt nytt år.


For min del så var det den roligste, og om ikke den kjedeligste nyttårsaften jeg kan huske. Ikke at den ikke var hyggelig, for det var den. Men, det var liksom ingen der. Ingen som sendte opp fyrverkeri. Storebroren min manglet også. Og søskenbarnet mitt. Så det ble liksom ikke slik det skulle bli. Men når sant skal sies, så var ikke jula slik den skulle være heller. Var liksom ett eller annet som manglet. Altså, sånn utenom julestemning.

I går reiste jeg fra øya. Klokken Kvart på 11 la båten fra kai. Så var det et varig stress med skifting fra båt til buss, og så tilbake til båt igjen. Trillebagen min takket for seg. Så den måtte jeg mer eller mindre bære gjennom sørpe og snø langs Trondheims gater. Samt at ei dame på bussen ikke var så veldig vennlig med gitaren min. Ikke den beste starten på turen for å si det slik. Ja, for turen var ikke på noen måte ferdig.
Etter å ha sittet 1 time å ventet på bussen, så begynte den uendelige reisen igjen. Hadde jeg visst hva jeg begikk meg ut på. Så hadde jeg aldri gjort det. Ca en 8 - 9 timer på buss, i tillegg til det jeg allerede hadde reist.
Klokken 1 satte jeg mine ben i Volda. Og ble ikke i så mye bedre humør, da jeg la merke til at det var dårlig brøytet. Eller, ikke brøytet i det heletatt.
Men altså, den trillekofferten skal brennes. Selv om det egentli var min feil da, som var så teit å ta me meg så mye. Blytong koffert, som du ikke kan trille. Det er IKKE å anbefale!
Så nå sitter jeg her. Halvdau (ikke bokstavelig ment) i en stol. Kan ikke beskrive hvor godt det var å komme frem. Men å reise fra klokken kvart på 11 til klokken 1 på natten. 14 timer i strekk. Det orker jeg ikke en gang til. Kommer jeg på noe slikt flere ganger. Vær så snill å slå meg i hodet med en stekepanne!

3 kommentarer:

  1. ha itj d gått fortar om du ha forri gjennom kr.sund??

    SvarSlett
  2. hihi du e no temmelig måtelig søt å da knis. Krestianjsunj neij.. må jo reis på hardcoremåten :D :P

    SvarSlett
  3. går bussa kvar time der.. :) my rætteligar.. hehe... æ ska dæin vein i mårra.. :P

    SvarSlett