22.02.2009

Vær stille



Dagens dikt og bilde.
En liten hilsen, fra regnfulle Volda.

Vær stille,
jeg sover.
Sover bort alt som er trist og vanskelig.
Stille og borte, under den varme dyna.
Ikke vekk meg.
La meg være.
Du kan ikke gjøre noe uansett.
La meg sove.
Kanskje blir ikke morgendagen slik jeg hadde tenkt.
Men det blir den skjelden.
Så list deg stille forbi vinduet mitt.
Ikke bank på.
For jeg hører det ikke.
Hører ikke dine rop.
Ser ikke ditt ansikt der ute i regnet.
Vær stille,
jeg orker ikke mer.
La meg sove.

Hvordan er deres søndag?
Regner det hos dere?


7 kommentarer:

  1. det har ikke regnet, men snøen har "tint" så det blir litt mere vått:p

    SvarSlett
  2. Sv: Haha, ikke sant, jeg får bare skylde på meg selv altså!
    Ja, takk, jeg likte den kjolen veldig godt selv :D Siden jeg hadde litt penger så tenkte jeg bare "Jaja, hvorfor ikke?" :P

    Det har yret litt her idag tror jeg, vært varmegrader i hvert fall. Veldig dumt egentlig, for jeg håpet at jeg skulle ha snø helt til jeg dro til Kenya, og når jeg kom hjem igjen så kunne det være vår :D Men jaja, blir ikke vinter uten slaps, ikke sant? :P

    SvarSlett
  3. Sv: takktakk. Yes, det er fra da jeg var i England for et år siden.

    SvarSlett
  4. Har blogget ei ukes tid på ipublish, men ca et halvt år på blogg.no. takk for kompliment, veldig koselig å høre :)

    dahls gjør alt bedre!!

    SvarSlett
  5. SV: helt enig, skikkelig irriterende med dumme bilister :D Joda eksamen gikk bra, tusen takk :D om du leser innlegget mitt fra fredag så var det litt av en dag, glemte lommeboken på trikke stoppet full av masse kontanter etc, men fikk den faktisk tilbake i dag :D

    SvarSlett
  6. Sv; Glenn&jeg fikk bur,utstyr+ Halvorsen helt gratis :) Er ikke sikker på hvor mye en degus koster, men tror det er ca 500- max 700 kr:) Ikke noe dyr i matveien:) Og ganske "enkelt" dyr å ha, trenger jo ikke mye stell:)
    Ja, det var deilig å bare være inne en helg for en gangs skyld, noen uker fremover nå så har jeg ikke noe valg uansett, er jo farlig hvis jeg drekker pga magesåret :/

    SvarSlett