27.02.2009

Leire er finkornet jord med en kornstørrelse på mindre enn 0,002 mm.

Skål i blåleire, med dekor inspirert av Kandinsky
(Bør kanskje legge til at den enda ikke er brent, og ikke glasert. Skal legge ut bilde av den når den er helt ferdig også )

Dette er det jeg har gjort på skolen i dag.
Litt godt å få gjøre noe helt annet enn trearbeid.
For begynte å bli mektig lei av pussestøv og surna bjørk (en tretype som er ganske vel omtalt i min klasse)
Var faktisk litt morsomt, og det var et ganske kraftfullt utbrudd, fra ei som egentlig ikke er så veldig glad i leire.

Så nå sitter jeg og leser i "Ditt kinesiske horoskop 2009"
Å i følge denne boken så må jeg som er "Jorddrage" tenke nøye over planer.
Ikke ha hastverk, for ting tar tid.
Å hastverk har jeg virkelig ikke for øyeblikket.
Skulle kanskje hatt det, for har ett lerret på 80x100 stående på rommet.
Som roper etter at jeg skal male eksamenen min på det.
Men så langt har jeg ikke kommet.

Pluss at det i boken står en hel masse bullshit.
Ganske morsomt å lese, hvordan enkelte ting stemmer fullstendig.
Og andre ting er helt utpå vidda.
Men det er spennende.

Liker du, eller har du prøvd å jobbe med leire?
Vet du ditt kinesiske stjernetegn?
Tror du på ting som står i horoskop?

9 kommentarer:

  1. Så fin skål:)
    Jeg husker at vi jobba litt med leire på barneskolen,jeg syntes det var veldig gøy:)
    Tror på horoskopet mitt,det stemmer ganske ofte,er Skytten:)

    Sv; De kan bli 9 år gamle:)

    SvarSlett
  2. Jauda, laga mye rævstygt i kunsttimene på skolen :P Jeg er en tiger, og jeg tror ikke en dritt på horoskop, bare Barnumstatements hele greia!

    SvarSlett
  3. For ei fin krukke! :) Jeg vurderer å gå på høgskolen i volda jeg også, når jeg er ferdig med vidergående. Er det en bra skole? Hvilken linje går du? :)

    SV: Tusen takk for kommentar... Celine er nydelig ja, veldig stolt over hun :)

    Har ikke blogget særlig lenge nei. Jeg startet i fjor engang, men har liksom ikke begynt skikkelig før siste måneden :)

    SvarSlett
  4. Sv: Planen er å jobbe innen barnevernet vertfall, så det blir vell kanskje pedagog linja eller noe? Jeg aner faktisk ikke :p Vet ikke om de har det der engang, tenkte bare at det var en av de nærmeste skolene (bortsett fra Ålesund selfølgelig)...

    SvarSlett
  5. SV: jeg tror absolutt vi alle har gode og dårlige lesedager, og jeg er virkelig bare en helt vanlig student, men leser utrolig mye da. Pensum er enormt, så innsats må til! Hmmm, joda jeg sette som oftest opp som jeg skrev for noen innlegg siden en plan for måneden, og for uken og for dagen. Jeg er virkelig en "to do it list kind of girl", har målene klare for dagen, og deler gjerne opp dagen i timer. F.eks. lese 1 1/2 time, ta 15min pause og lage en kopp te, lese 1time til, lage lunsj etc...det hjelper og du har mål og jobbe mot. Sett mål for hva du ønsker å ha lest den 1 timen og ikke la noe annet forstyrre deg den tiden. Når du leser er det bare bøkene som gjelder og alt annet er på "time out". Lett og si men til tider vanskelig og utføre. Ønsker deg en god helg. OG PS: finn de fagene du trives med og finn gjerne noe positivt i de fagene du liker mindre, det hjelper :D

    SvarSlett
  6. leire er digg og ta i :)

    SvarSlett
  7. Sv: Haha, uffameien. Når jeg hadde lagt det ut så tenkte jeg "Ånei, mamma leser bloggen min!". Isjameien :P

    Artig å drive med leire da, jeg har alltid hatt lyst til å prøve det, men eh.. Jaja, en annen gang! :P

    SvarSlett
  8. Sv: weee :)

    Ikke jobbet noe særlig med leire, og jeg har litt utslett og problemer med hendene, så det skjer nok ikke med det første.

    Stjernetegn vet jeg ikke.. Hjernen vår er jo ca 70% vann eller noe (kan være veldig feil), og havet blir jo påvirket av månefasene. Så hvorfor ikke hjernen og oppførsel? Men ikke vet jeg. Leser ikke horoskop :p

    SvarSlett
  9. Horoskopet passer meg som oftest veldig bra!

    SvarSlett