02.03.2009

Våren er en av de tradisjonelle fire årstidene, og består av månedene mars, april og mai.

1 Mars har vært her.
Dagen gikk like raskt som snøen forsvant her i Volda.
Jeg skimter et lite håp, om at våren snart kommer.
Hestehov, løvetann og for folk som er allergiske, pollensesongen.
Må si jeg savner det varme været og solen som skinner uavbrutt.
Bare det at det er lysere på morgenen nå, hjelper på humøret.
Noe annet som får deg i godt humør er koselige kvelder og et rydda rom.
For i helgen, så har jeg ryddet, støvsugd, vasket, skiftet på senga mi, vasket klær og lagt sammen alle klærne mine.
Jeg er faktisk litt stolt av meg selv.
For i dag er det mandag, og rommet ser fortsatt like ryddig ut, som da jeg ryddet på lørdag.
Jeg har grunnet eksamenslærretet mitt.
Jeg har spist ostepop, drukket Cola, lagd meg god middag og sett film.
Denne helgen, har vært super.
Å for å toppe det hele, så begynner jeg å bli bra av forkjølelsen.
"Bank i bordet"
Sikkert alle appelsinene, nesesprayen og all fliringen.

Velkommen vår.
Vi venter på deg.
Kom å varm våre hjerter.
Kom å spre solskinn over oss alle.
Ta med deg det kalde snøteppet som ligger der utenfor.
Ta med deg frost og kulde.
La meg legge vekk vinterklær.
Gjør alt grønt og vakkert.
La fuglene synge høyt.
Velkommen vår.
Vi venter.

Venter du på våren?
Har du hatt ei fin helg?

7 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg til våren. Jeg har vinterdepresjon nå,så trenger seriøst litt sol.

    Jeg hadde det koselig i helga,slappa helt av:)

    SvarSlett
  2. Sv: blærk ja.

    Aah :) vår. Jeg gleder meg til tross for pollenallergier og det hele. Deilig.

    Jeg rydda faktisk også rommet i helga, men det er litt rotete igjen.. Heeh, men mindre enn normalt!

    SvarSlett
  3. Våren er velkommen :D

    sv: Finland er helt greit! Vet ikke hva folk sier - men er absolutt ikke ille iallefall! Litt lite sted vi er på da, men ..

    SvarSlett
  4. Ja, vår er herlig! Merker at det hjelper på om morgenen nå når det er litt lysere, men kan godt bli litt varmere også :)

    Sv: Hva slags jobb er det du har søkt?

    SvarSlett
  5. ja, det er helt fantastisk hvordan det er mulig å kutte mango :D Den kutteren og måte vi kan kutte det på er så bra for salater og sånn. Ønsker deg en god uke :D

    SvarSlett
  6. Til våren kjære, til våren skatt.. Skal vi ta igjen alt det vi ikke rakk.. Jeg bare håper det ordner seg, jeg bare håper det ikke er for seint . -Klovner I Kamp <3

    SvarSlett