30.03.2009

!KONKURRANSE!


Jeg tenkte jeg skulle komme med en bitteliten konkurranse. Bare for å gjøre en lite vri på det. Og håpe at alle dere som pleide å lese bloggen min kanskje finner tilbake. Jeg vet at jeg har vært dårlig til å blogge i det siste, å det beklager jeg virkelig.

Så her kommer oppgaven.

Selv om dere kanskje ikke skriver dikt til vanlig. Så tenkte jeg å ha en liten dikt konkurranse.
Du tenker kanskje at du ikke har en sjans, siden det kan være folk som skriver masse dikt til vanlig. Men slik er det ikke. Alle har akkurat lik sjans. Morsomme og merkelige dikt, er i mine øyne like geniale som dype og meningsfulle dikt. Så om du er ny i dikterverdenen, bare prøv. For det kan hende at akkurat DU, er den som vinner!

Den som kommer med det beste diktet, enten på norsk eller engelsk vinner en TEGNING. Det kan være at du vil ha tegnet noe spesielt, kanskje et bilde av deg og kjæresten, eller bare et vanlig blide av hender, dyr eller lignende. Jeg er ikke så flink på å tegne hus og landskap, så håper dere velger noe annet, dersom dere vinner. Tegningen blir max A4, da jeg har ganske mye annet å gjøre.

Regler:

- Diktet kan handle om det du vil det skal handle om
- Det må være litt lengde på det. Slike dikt som "hei på deg, du er grei" holder ikke.

- Diktet kan ikke være hentet fra internett. Når sant skal sies, så er det mange dikt som ligger rundt omkring på nettet. Det vil altså si at jeg har ikke lest alle. Men håper du har såpass med samvittighet, at du prøver selv, og ikke tar noe fra internett. Bedre å vinne med stil, enn å vinne med juks.
- Du må skrive om konkurransen på bloggen din og legge link til min blogg. Jo flere dikt jo bedre :D
- Diktet trenger ikke å rime, med mindre du ønsker det.


Så skal jeg lese igjennom diktene og plukke ut det jeg liker best. Dersom det blir flere enn ett dikt, blir det en liten konkurranse mellom de diktene, der dere lesere får bestemme.


Når vinneren er valgt annonserer jeg det på bloggen min og den som vinner legger ved epostadressen sin. Du vil da få en mail fra meg om at du er vinneren, og at jeg trenger et bilde av det du vil ha tegnet og adressen du vil ha det sendt til. Bildet må ha god oppløsning dersom det skal blåses opp på et A4 ark.

Så håper jeg at det er mange som deltar!

Lykke til!

(http://www.newspaper.unsw.edu.au/archive/05_07_26/images/panel/Pen_paper.jpg)

11 kommentarer:

  1. Sv: Takk for det du! :)
    Ja, skjønner hva du mener, siden jeg har vært i Kenya så har det jo vært færre kommentarer da, det er jo ikke rart. Men tingen er at jeg merker det når jeg kommenterer masse at folk kommenterer mer hos meg og. Så det er viktig å være litt aktiv selv om man vil at folk skal kommentere ;)
    Har hatt det veldig fint i Kenya ja :D

    SvarSlett
  2. Et lite raua dikta fra meg da. (raua = elendig)
    Det heter "Jeg har vondt i nakken"

    Det er ikke rart jeg får vondt i nakken.
    Når jeg ligger i samme stilling hele dagen.
    Skal slutte å klage.

    SvarSlett
  3. Tusen takk søta:)
    Ja, har nok det. Du da?

    SvarSlett
  4. Det er godt å høre!:) Håper dagen din blir fin i morgen også.

    SvarSlett
  5. Kan slenge meg med.. Har et dikt jeg har skrevet for en stund siden som jeg kan legge ut:)

    Mitt sted

    Stedet hvor mine minner er
    Det er et sted som jeg har kjær
    Dette stedet jeg kaller hjemme
    Det vil jeg aldri, aldri glemme

    Der ute ved havet, der hvor jeg bor
    For meg er det det vakreste sted på jord
    Ute ved havluft, fjell, og trær.
    Det er der hvor hjertet mitt er

    :)

    SvarSlett
  6. Hey:)
    Jeg joiner jeg:) Skal jeg legge ut diktet på bloggen min eller sende ¨på mail til deg?

    SvarSlett
  7. oi, vanskelig. Jeg prøvde faktisk å skrive noen dikt, men de ble så dårlig at de passer seg ikke for offentligheten :p

    SvarSlett
  8. I am sitting alone in a room.
    The room is empty
    and the walls are black.
    It feels like looking right into my own heart.

    Empty. Black. Nothing.

    It's feels like Im walking in a tunnel,
    I can see the light in the end,
    but no matter for how long and hard I try to walk
    all that way to the light,
    I'll never reach it.
    It's impossible.

    Life seems impossible...

    I look at myself in the mirror.
    I try to figure out who I am.
    And I just keep feeling pitty for myself.

    I wish that I one day will be able to look at myself,
    and my life,
    and dont feel like life is so God damn impossible,
    and that so am I...

    SvarSlett
  9. Kristoffer

    Our Father,
    Il Nomine Padre,
    I sing your name on every street corner,
    to the pigeons,
    the heathens,
    they who bite the hand that feeds them.
    I speak of you to those who lie
    underneath staircases
    groveling about their defeat.
    Defeated by the bottle and the syringe.
    I once spoke of you
    to a man
    who selfishly hoarded his
    possessions, his most prized
    trophies.

    Forgive me Father,
    for I have made sin.
    Your words reached far,
    but no further than
    the neck of the bottle,
    the tip of the needle,
    the pedestal on which
    a trophy stood,
    reading
    "Second place
    in Bethlehem
    poetry contest."

    Your words
    no longer heal
    the sick
    Father.

    Punch a hole,
    watch it bleed,
    inject Nirvana
    and die blissfully
    unaware.

    SvarSlett
  10. Goblins and vampires, witches and trolls. Haunting my dream when i sleep. Mummies and werewolfs, spiders and ghosts. They all want me to scream. A nightmare, a nightmare i just had a dream. I want wake up, i want to be safe, in my room, in my bed in my house, in my dream . A nightmare, a nightmare!! oh..i just had a dream.

    SvarSlett