17.06.2009

Snusmangel, en god ide for å slutte med snusing!

Eli reiser snart,
Trillekoffert og gitaren tar hun med seg,
Til øya si,
det skal bli braa!
HAHAhah...
(not)
Jeg vil ikke reise hjem. Hadde det ikke vært for at kontoen er temmelig tom akkurat nå, og jeg ikke hadde hatt en jobb å komme hjem til. Så hadde jeg ikke reist. Jeg vil være i Volda. Ok, det skjer ingenting her. Alle studentene er reist hjem. Og, ja de aller fleste jobbene her i Volda er opptatt. Men det er bedre enn hjemme. Hvor jeg er langt unna alt. Det er liksom ikke en busstur unna besteveninna mi. Det er mer, båt,buss,båt og buss. Jeg kan ikke gå på butikken klokka 10, men må holde meg til at butikken er åpen fra 12-16. Jeg kan ikke gå på Landskape om jeg får lyst på kinesisk mat, men mamma's mat er mye bedre da.

Men det værste, uten tvil det aller verste (eller kanskje det ikke er så dumt?). Jeg har ikke mulighet til å skaffe snus! Å det stresser meg litt. For ja, jeg er blitt hypnotisert av dette avhengighetsstoffet, og nyter hvert sekund!
Om jeg hadde hatt masse penger, kunne jeg kjøpt meg et lite lager å ha med hjem, for jeg trenger uansett å kutte ned snusinga etter eksamensperioden. Der det gikk flere bokser i uka. Men som sagt er kontoen litt skral akkurat nå. Etter en nyinnkjøpt trillekoffert og ny hårsveis. Men det var verdt det. Så kanskje dette er et hint om at jeg skal slutte?
Men nok syt.

For her er det jeg gleder meg til:
- Spise mamma's mat.
- Få en klem fra folk i familien.
- Møte dama til storebroren min.
- Spille gitar og slippe å tenke på lekser.
- Lære meg å spille Irsk tinnfløyte.
- Jobbe og tjene penger.
- Ta bilder av øya mi.
- Kjøpe meg ny pc (om jeg klarer å spare nok penger)
- Snakke med folk på msn, spesielt besteveninna mi!.
- Få bilder av beibien til besteveninna mi og forloveden hennes.
- Tegne og illustrere noe spesielt.

Men det jeg gleder meg aller mest til i hele verden. Er å reise på besøk til besteveninna mi, å hilse på henne og den lille familien hennes. Holde lillebeibin, gå på trilletur, synge sanger og bare kose meg.

Hva gleder du deg til?
Kan du, ja DU ja, spille Irsk tinnfløyte?

Bildet er hentet fra : http://www.buysnus.com/Pictures/medium/32.jpg

7 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg til i morgen, da reiser jeg nemlig til Tyrkia :D

    SvarSlett
  2. god tur, jeg kan tenke deg blir godt med tingene du gleder deg til som f.eks. familien, hjemme er best :D god tur :D

    SvarSlett
  3. Man blir veldig usosial med tv ja..
    Er du blitt avhengig av snus nå? :O Huffameg.. Har ikke prøvd snus siden folkehøgskolen.. Haha^^

    Kan ikke spille tinnfløyte nei:P Kan bare noen få grep på gitar og litt keyboard:P

    SvarSlett
  4. Såpass ja! :O skumle greier begge delene :P Hehehe:)

    Du er så musikalsk av deg :D

    SvarSlett
  5. HIhi, irsk tinnfløyte, faktisk? Herlig! ANER ikke hvordan det høres ut, men regner med det er vakkert! Høres igrunnen slikt ut!

    Du har mye å glede deg til ser det ut til, og det er så deilig..

    JEG gleder meg vilt til søsteren min kommer hjem på ferie imorgen kveld... Familie er så bra!

    Tusen takk for den koslige kommentaren din. :o) Jeg har blogget siden begynnelsen av februar :o)

    Ha en deilig kveld!

    SvarSlett
  6. Irsk tinnfløyte? klart eg kan! kan du òg? kanskje vi kan 'jamme'.

    Å spise mammas mat gleda eg meg til og, og no e eg komt heim og har kosa meg verre med kake og ikveld.godt å komme heim!! ka øy du snakker om då?

    Svar: Takk:) Har blogga ein del år ja.

    SvarSlett
  7. Jeg klarte å slutte å snuse, da klarer du det og!

    SvarSlett