05.10.2009

Hvorfor..

Kunne jeg ikke gjort leksene mine når jeg skjønte det jeg skulle gjøre?
Hvorfor måtte jeg vente så lenge at jeg ikke skjønner hvordan?

Jeg har prøvd å lese i boka, men skjønner ikke helt sammenhengen. Det er bare snakk om terser og kvinter og septimer. Jeg vet selvsagt hva som er hva, men ikke hvordan jeg skal skrive triolene, og hvilke toner jeg skal kutte ut når det er snakk om moll akkorder eller D7 for eksempel.
Jeg angrer meg nå for at jeg ikke gjorde de tidligere, det må jeg inrømme.
Men jeg håper på at løsningen detter inn i hodet mitt, eller at en reddende engel plutselig kommer med en forklaring som jeg skjønner.

I dag har det forresten haglet hele dagen. Hvitt teppe av hagl over hele plenen. Ikke lenge til jul nå, så hærlig! Jeg gleder meg!

1 kommentar:

  1. Jeg gleder meg også til jul:D
    Lykke til med oppgaven da:) Går sikkert bra!

    SvarSlett