29.10.2010

jeg har litt problemer med å leve i øyeblikket..

.. helt enkelt fordi jeg gleder meg til fremtiden.

Jeg gleder meg til å se hvor jeg befinner meg om ti år. Er jeg fortsatt singel?, har jeg mann og barn? Bor jeg i en hybel, eller leilighet? Bor jeg i Norge eller i det store utland? Er jeg tjukk, eller har jeg slanka meg? Har jeg jobb, eller lever jeg på trygd? Har jeg penger slik at jeg
klarer meg, eller er jeg fattig og lever på spaghetti? Kanskje jeg fortsatt studerer?
Det er så ufattelig mange spørsmål jeg skulle ønske jeg visste svaret på allerede nå.

Jeg håper ihvertfall at jeg har alt jeg ønsker meg, at jeg er lykkelig og at jeg er fornøyd med meg selv. At jeg bor på en plass jeg trives, at jeg har god kontakt med familie og venner. Jeg håper jeg fortsatt tegner og maler litt. Spiller gitar, kanskje skriver dikt og hekler og strikker.

Jeg aner ikke hva fremtiden bringer, og selv om jeg vet at jeg kan forrandre ting allerede nå, ved å ta avgjørelser, så er jeg ikke klar for det enda. Jeg er ikke klar for å sette meg konkrete mål. For jeg har opplevd så mange ganger før at de målene jeg bestemmer meg for å gå for, går aldri slik jeg hadde tenkt. For det er et eller annet ute i universet som hater at jeg er lykkelig. Dersom jeg bestemmer meg for noe, så skjer det alltid et eller annet, som gjør at jeg skifter mening. For hver opplevelse jeg har som gjør meg lykkelig, så er universet ute med minst tre opplevelser som trykker selvtilliten nede eller knekker meg fullstendig.

Men allikevel gleder jeg meg til fremtiden.. for universet kan ikke knekke meg hver eneste gang. Det er alltid et lite lyspunkt som skinner sterkere langs veien.
Tenker du på fremtiden?
Eller lever du kanskje mer i øyeblikket?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar