28.11.2010

jaja...

Jeg har blitt omtalt og baksnakket så mange ganger at jeg ikke lenger har tellinga lenger...
Mange av disse gangene har jeg ikke blitt omtalt eller blitt snakket om så hyggelig. 
Jeg har blitt kalt "elefant", "flodhest" og tjukk og feit hele livet. 
Jeg har blitt omtalt som "smisker" gjennom hele barne/ungdomsskolen. 
På videregående ble jeg ignorert. På folkehøgskolen ble jeg en eiendom. 


Så når jeg flytta til Volda tenkte jeg det skulle bli bedre. Men der tok jeg grundig feil. 
Jeg har blitt kalt :
- Stygg
- Ekkel
- Tjukk
- Feit
- Satan
- Teit
- Rar (ikke på en positiv måte)
- Merkelig ( ikke på en positiv måte)


Den " Vik fra meg satan" var kanskje den som svei mest. Men i natt har jeg blitt kalt " du tjukka" og "lesbisk". Når alt kommer til alt, så synes jeg at folk kan slutte å dømme meg for hvordan jeg ser ut, jeg er møkk lei! Jeg orker rett og slett ikke mer. Det er ikke rart om jeg blir deprimert dersom jeg skal gå rundt å høre på slikt!


Å nei jeg er ikke lesbisk, man blir ikke lesbisk om man går med de klærne du føler deg konfortabel i, du blir ikke lesbisk av og gi en venninne et kyss, eller kline med henne for den saks skyld. Lesbisk er du visst du blir forelsket i samme kjønn, og bare samme kjønn. 


Så kan folk slutte å dømme meg, jeg er så utrolig lei! Tro meg, jeg orker ikke mer!. Det er ikke så greit å prøve å holde en selvtillit oppe, dersom folk skal tråkke på den hele tiden!

4 kommentarer:

  1. Dette er ikke annet enn trist.
    Jo, det er forferdelig trist.
    Det er fint at du sier fra. Her på bloggen. Men jeg tror ikke det er nok...
    Noen kan hjelpe deg med å bygge selvtillit :-)

    SvarSlett
  2. Hærregud,så fælt å lese! :( Det hjelper sikkert ikke så mye at jeg sier dette,men prøv å ikke bry deg om dem! Eller på en annen måte: ta det opp med dem du hører si dette! Æsj,for noen stygge mennesker som sier sånt! Skjønner at du er lei!

    Hilsen ei som synes du er ei kjempejente! :D

    SvarSlett
  3. Hei Eli Kristin!:)
    Jeg fant bloggen din først nå!
    Synes det er veldig synd at folk oppfører seg sånn mot deg. Skjønner også at det kan være litt vanskelig å ikke ta seg nær av det når det blir så fryktelig mye.
    Jeg kjenner deg ikke så godt, men synes du virker som ei superjente. Det inntrykket jeg har av deg er at du er veldig snill, blid og morsom:)
    Håper at det ordner seg for deg.
    Klem fra Jeanette

    SvarSlett
  4. Jeg er også innom bloggen din av og til :-)
    I likhet med Randi synes jeg det er trist at du (og andre) får stygge slengbemerkninger.
    Men husk det, at som oftest er det mennesker med veldig dårlig selvtillit som snakker stygt til andre. Av en eller annen merkelig grunn ser det ut til at de tror de får et bedre selvbilde av det. Egentlig tror jeg de skammer seg. Jeg håper i alle fall det!

    SvarSlett