03.02.2011

Skolelyset har slukket..

.. å jeg finner ingen nye pærer.
Da jeg gikk på ungdomsskolen var jeg hva du kan kalle et skolelys. Jeg gjorde leksene ferdig med en gang jeg fikk de. Dette var noe som fortsatte da jeg begynte på videregående. Jeg satt inne hele dagene og i helgene å gjorde lekser. Jeg var kanskje ikke verdens mest sosiale person, for å være korrekt hadde jeg ingen venner, men leksene ble gjort og vitnemålene mine viste til godt arbeid. 
Jeg flytta på folkehøgskole og fortsatte med å gjøre det beste jeg kunne på skolen, i tillegg til at jeg begynte å bli mer sosial. Men i bunn å grunn fant jeg ut at venner betyr mer enn skole og lekser. 
Dette er noe jeg tok med meg videre til høgskolen. Det første året var jeg sosial og gjorde leksene mine. Jeg ventet sjeldent til siste liten, men det hendte. Nå lever jeg som "siste liten" person, og jeg skulle gitt venstre arm for å bli skolelys igjen. Det eneste som da hadde skjedd, var at jeg hadde mistet kontakt med venner.


Hvorfor jeg ikke klarer å gjøre to ting på en gang, skjønner jeg ikke. Før kunne jeg se tv, spille spill, høre musikk og gjøre lekser samtidig. Det var tiden jeg ikke hadde venner. Nå er jeg med venner, eller ser serier og får ikke gjort lekser før det er like før jeg må levere de inn. 
Jeg sitter like mye alene nå, som på videregående, men leksene blir aldri gjort, før i siste liten.. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar