07.05.2011

Tim Burton Shoes..

Da har venninna mi fått skoene, så da kan jeg vise de frem her.
Hun likte de kjempegodt, og det er alt som betyr noe :) 


De tre øverste bildene er " The Corpse Bride" motivet. Jeg valgte i tillegg å legge til bakgrunn fra " The Nightmare Before Christmas" for å binde skoene sammen. 


De tre nederste er " The Nightmare Before Christmas" motivet. 


Startet med å grunne skoene som opprinnelige var brune med grønne blomster i hvitt. Tegnet opp motivet og blandet bakgrunnsfargen. Så malte jeg hvert motiv og forsterket linjene rundt motivet med tynne svarte linjer. Linjene ble malt på, og tok kjempelang tid!


Alt i alt tok det ca. 3 dager å male de. Grunning og tegning tok rundt 12 timer.
Jeg ser nå i ettertid at jeg glemte å male den røde linja på edderkoppen, men hun la ikke merke til det, så da har det jo ingen betydning. 
Jeg brukte akrylmaling som er så godt som vanntett, og skulle hatt noe til å dekke motivet slik at det ikke blir ødelagt, men jeg aner ikke hva. 


Hva synes dere? Hadde dere blitt glade for dekorerte sko i bursdagsgave? :)

5 kommentarer:

  1. JA! Hadde blitt glad for sånne sko ja :) stilige!

    SvarSlett
  2. Tusen takk :D! Jeg ble veldig fornøyd.

    SvarSlett
  3. Decoupagelakk for tekstil!!! Det vil bevare motivet, kanskje??
    Skoene ble DRITstilige! :D :D

    SvarSlett
  4. Det kan funke ja :D Tusen hjertelig takk Randi! :D
    Å tusen takk for den hyggelige kommentaren :)

    SvarSlett