08.02.2009

Torader og elgpølse

Ja, da var det søndag igjen.
I går/dag, var jeg på mitt 2. Nachspiel, sånn evver.
Jeg er 20 år, å mine to nachspiel har vært de to siste helgene her.
Mitt forrige nach, var heller slappt og småkjedelig til tider.
Men det jeg hadde i dag derimot.
Det var genialt.

Var nesten som å være tilbake i trøndelag.
For hvor ofte er det du havner på nach å spiser elgpølse og hører på en full fyr som spiller på en torader?
Eller banjo for den saks skyld?
Det er liksom gitar som er nachspiel instrumentet.
Men, trenger da ikke å følge den malen vi.

Vi bor jo i Volda!
Sent ble det også, eller tidlig om du vil si det da.
Så i dag er jeg trøtt.
Har sovet 3 1/2 time i dag.
Vi var så lenge oppe at vi fikk med oss soloppgangen.
Og radioen ropte ut "God morgen folkens. Da er det klart for en ny dag her på P3 Morgen"
Klokken ble vel ca halv 10 før jeg sovnet.
12 timer på fest.
Det er rekord for min del!

Har dere en rekord?
Noen gang opplevd trekkspill nach?
Eller er du kanskje ikke en nache person?

11 kommentarer:

  1. sv: Tusen takk:) Jeg går ikke etter spesielle merker. Men det er jo enkelte merker som har mer farger og ting som jeg liker! Genseren og skjerfet på bildet er fra pa:nuu! herlig merke.
    Det er bra du holder deg blid. Ja jeg kan være litt sånn jeg også!

    SvarSlett
  2. Jeg har aldri vært på nachspiel, faktisk. aldri drukket alkohol heller, men kan jo være på nach selv om man ikke drikker.

    svar: Ja, når jeg var på butikken ble jeg litt irritert når jeg så alle toroposene med all slags gode greier. men er greit å vite hvordan man lager det på ordentlig også, pluss at man har mer kontroll på hva de er laget av.

    jepp, liker å bake =D liker å lage pene ting, som smaker godt.

    SvarSlett
  3. Hei!
    Jeg har en enkel konkurranse på bloggen min; http://www.martineruud.com/?p=625

    du skriver bare en kommentar, også er du med i trekningen. Ikke noe fjas om og lage innlegg osv. Men enkel og grei konkurranse:-)

    www.MartineRuud.com

    SvarSlett
  4. Sv: Ja, det er sånn altså :D Vi skal bo hos noen Kenyanske lærere, to og to da, så føler vi oss litt tryggere. Vi skal ihvertfall prøve det først, og om det ikke går så bra, så blir det hotell og sånt. Herregud, jeg gleder meg!

    Oj, nachspielet ditt hørtes jævlig bra ut! :D Hihi :P

    SvarSlett
  5. Sv: heldigvis blir det ikke noe krangling I selve selskapene..
    Uff, jeg har også en del jeg burde gjort.

    SvarSlett
  6. Sv: Ja, det er akkurat sånn med meg og :D Jeg gleder meg så fælt! :D
    Hehe, ikke sant :P Jeg pleier som regel å skrive om blogger som ikke er så store, ikke veldig kjente liksom. Men mirajakobsen.devote.se er jo kjempe bra da, leser den hver dag selv :D Men den er jo ganske kjent, så om jeg anbefaler den så har de fleste lest den, så det blir liksom ikke å gi folk en ny blogg å lese da. Men det er en fin blogg altså!
    Hehe, så koselig da :)
    Ja, det er kjipt med snø og ullsokker og greier altså.

    SvarSlett
  7. SV: de stedene jeg har vært i Portugal har alle vært veldig fine. Jeg har vårt på Madeira, Porto, Lisboa og langs algarve kysten. Stor trives her og finner meg veldig godt til rette. Elsker kulturen og folket. Anbefaler virkelig som ferie sted:D

    SvarSlett
  8. Haha, så lenge hadde ikke jeg klart å feste, tror jeg! Sovner alltid senest fire, men så begynner jeg gjerne ganske tidlig! Så jeg pleier heller ikke være på nasj..

    Liker stort sett ikke skrive dikt jeg, blir mer sånn håpløse noveller i jeg- form.

    SvarSlett
  9. Jeg har en rekord med å synge 4 timer i strekk!
    Aldri vært på noe trekkspill nach,men høres morsomt ut,hehe.

    SvarSlett
  10. Husker ikke helt hva rekorden er, men det var tidlig på morgenkvisten i alle fall. 6-7 tiden kanskje? Aldri opplevd trekkspill på nach da :P

    Sv: Ja, nå har hunden vært hjemme i litt over 1 døgn. Kjempesøt :D

    SvarSlett