08.10.2009

Ferdig gravd, og iskald...

Etter fire timer i vinden og regn. I joggedress og med hagehansker. Øreklokker som ropte ut coutrymusikk og mammas vintersko. Var jeg kjempesliten og ramla inn døra. Kastet klærne mine i vaskemaskinen og hoppet inn i dusjen. Våt og kald sto jeg der mye lengre enn jeg pleier, men har enda ikke klart å få igjen varmen.
Jeg har serriøst aldri følt meg så kald og sliten på samme tid. Trodde jobben skulle bli enkel. Men å grave ned 110 meter med telefonkabel, var mye mer slitsomt, tungt og krevende enn jeg hadde trodd. Pinnen jeg hadde med meg for å dytte ned kabelen, klarte jeg å knekke ikke bare en gang, men to ganger. Det gjorde at jeg måtte mer eller mindre sitte i det våte gresset for å klare å dytte kabelen ned i jorden. Så jeg så mer eller mindre ut som ein druktna katte da jeg gikk inn. (ikke bokstavelig talt da, det er bare noe vi trøndere pleier å si).

Så nå sitter jeg her å fryser litt og er sulten og lurer på om mamma og pappa kommer hjem snart, slik at vi kan lage middag og spise.

Hvordan er været hos deg?
Hvordan har du det i dag?

1 kommentar: