10.10.2009

jeg skal hjem..

Frøyfart, hurtigbåten som går fra øya mi.

Da er jeg på vei hjem til sivilisasjonen. Der butikken er lengre oppe enn til 4. Der du kan kjøpe klær på butikken og ikke internett. Der du har minibank, og slipper å ta ut penger på butikken. Men jeg kommer til å savne øya mi. For der slipper jeg og stresse. Der slipper jeg å lage mat. Der er det frisk sjøluft hele året og jeg kan sove i min egen seng. Hjemme har jeg til og med tv.

Men noe jeg gleder meg til, er å møte vennene mine igjen. Jeg har savnet de.

Så først må jeg ta båten fra øya mi og til fastlandet, det tar ca en time. Så er det buss i en time fra Frøya til Hitra, og til slutt hurtigbåt i et par timer før jeg befinner meg i Trondheim.
Lengre orker jeg ikke å reise i dag, så i morgen reiser jeg videre til Volda. En busstur på 8 timer. Den bussturen er den jeg gruer meg mest til. Derfor orker jeg ikke å reise hele veien i dag. Jeg kunne reist innom Kristiansund og spart meg 3 timer, men da er jeg ikke framme før sent i kveld. Så da vil jeg heller slappe av i Trondheim en natt, kanskje møte noen gamle venner, eller broren min, og forloveden.


En av disse båtene tar meg til Trondheim.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar